sobota 16. októbra 2010

I3 úloha Google Analytics

Ako som sa registroval na Google Analytics...

Mať konto na "google" je fajn. Umožňuje mi veľa vecí v jednom balíku. Na jedno konto môžem aktivovať množstvo užitočných nástrojov. To sa mi páči asi najviac! Je to spôsobené asi tým, že človek v dnešnom pretechnizovanom svete nosí v hlave samé mená a heslá, PIN, PUK atď.

A to je zároveň aj môj prvý postreh: nemusím si "evidovať" žiadne ďalšie parametre k prístupu - použijem to, čo už mám (teda konto na gmail-i, ktoré som si vytvoril už pred pár rokmi).

Na to, aby som si vyskúšal "Google Analytics" som potreboval webovú stránku. Školskú stránku netvorím (aj bez nej mám dosť roboty), a tak som použil moju pokusnú stránku: http://miroblazek.5zszv.edu.sk/ , ktorú som si pôvodne vytvoril na to, aby som zistil, ako funguje web-server na Linuxe. Stránka je úplne primitívna, účel však splnila.

Aby som "rozbehal" aj novú funkciu (na jej sledovanie), prilepil som do jej "zdrojáku" vygenerovaný doplnok z Google Analytics. To však ešte nestačilo, musel som si zabezpečiť nejakú návštevnosť na stránke. Nakoľko ju však nijako nezverejňujem, realizoval som návštevy sám. V priebehu pár dní som ju pár krát otvoril (použil som aj Internet Explorer aj Mozillu).



Je to celkom slušný pomocník na analýzu. Pekne som si odsledoval, koľkokrát som si stránku pozrel, ako dlho som sa v priemere zdržal, či informácia, že som ju navštívil len zo Slovenska (kvôli tomuto som do cudziny zatia cestovať nechcel).

Sám sa web-stránkam venovať nehodlám, ale ako nástroj pre tých, čo tak urobia ho teraz viem doporučiť...

MB

1 komentár:

  1. Pozdravujem
    Konečne som našiel blog, s príspevkom, na ktorý môžem reagovať. Zatiaľ som prešiel asi 10 a na nich som našiel iba príspevky typu "Pokus 1", "Pokus 2" a podobne.
    Súhlasím, že Google Analytics je fajn. Používam ho už dlhšie. Mam s ním iba jeden problém: Nemám čas na to aby som dáta, ktoré poskytuje aj využil.

    OdpovedaťOdstrániť